Az online marketingről

Ha egy átlagember (vagy inkább mondjuk “nem szakmabeli”-nek) meghallja az online marketing kifejezést, valljuk be: A legtöbben nem is nagyon tudják, hogy miről van szó. Ez persze nem azt jelenti, hogy senkinek sincs elképzelése róla: Egyeseknek ugráló reklámok, másoknak a Youtube-on látható, sokszor bizony idegesítő, felugró hirdetések jutnak eszébe, s megint másoknak olyan weboldalak reklámszövegei, amelyeket már anyáink korában is réginek éreztünk.

Ugye ismerős az alábbi stílus?

“Cégünket …-ben alapítottuk meg azzal a céllal, hogy kiemelkedő szolgáltatást nyújtsunk ügyfeleinknek a … és … területeken. Kiemelkedő minőségben adunk... stb., stb., stb...”

Ez lenne a marketing? Egyáltalán nem.


Természetesen minden (online) marketingnek az a célja, hogy egy terméket vagy szolgáltatást értékesítsen, népszerűsítsen. De a különböző online marketing módszereknek talán ez az egyetlen valóban közös jellemzője.

Ebben a témakörbe tartozik a honlapok tartalmának összeállítása, a szövegírás, de ugyanúgy ide tartozik pl. az online hirdetési rendszerek ismerete is.

Egy biztos: Aki ismeri az online hirdetési módszerket, és ráadásul tudja azt is, hogy mikor melyik módszert érdemes használni, az kiemelkedően értékes tudással bír.
Aki az online reklámok világában otthonosan mozog, az minden cég számára értékes munkaerő, akár megbízott vállalkozóként, akár állandó alkalmazottként.

Egy rutinos online marketinges közvetlen hasznot tud elérni megbízója számára. Nagy pontossággal meg tudja mondani a várható költségeket, és nagy valószínűséggel tudja megbecsülni a várható hasznot is.

Az online világ folyamatosan fejlődő, izgalmas terület. Weboldalak, közösségi portálok, webáruházak, hirdetési rendszerek - csupa ismeretlen dolog még akkor is, ha felhasználóként naponta használjuk őket.

Bele sem gondolunk, hogy hogyan működnek. Lehet, hogy szeretjük, lehet, hogy utáljuk. De nem tagadhatjuk: A környezetünk egyre nagyobb részét befolyásolják.

  • Tudod-e, hogyan küldenek ki nagy cégek több százezer hírlevelet?
  • Tudod-e, hogy miért “követnek” téged bizonyos reklámok az interneten?
  • Tudod-e, hogy mit lehet megtudni rólad, amikor egy weboldalon barangolsz?...

Ha szeretnél részese lenni a gazdaság egyik “motorjának”, az online piacnak, de még nem sokat tudsz róla, akkor mindenképpen érdemes megnézd Online tartalom és marketing menedzser képzésünket.

Akár szabadúszóként, akár állandó munkaerőként ma már minden cégnek - cégmérettől függetlenül - szüksége van online marketingesre.

Ha pedig saját vállalkozásod van, és csak azért érdekel a téma, hogy te magad végezd el az online marketinges feladatait, akkor is megéri a tanfolyamot elvégezni: A tudás, amelyet így megszerezhetsz, már néhány hónap alatt bőségesen meg tud térülni. Kell ennél jobb befektetés?...

Az online marketing egyes különálló területeiről is hamarosan olvashatsz majd oldalunkon.